2011. december 20., kedd

karácsonyi kelt kocka


A szokásos kenyértésztám édes változatát készítettem el:
20-30 ml olivaolajat kiöntök egy 2,5 dl-s csészébe, felöntöm meleg vízzel, majd még 2 csésze meleg vizet öntök hozzá egy nagy (5,4 l), zárható műanyag dobozban. 2 ek cukrot, 1 tk sót szórok bele és egy csomag friss élesztőt morzsolok rá (szárítottal is működik). Belemérek 800 g lisztet (általában 500 g finomlisztet és 300 g grahamlisztet). Egy késsel összekavarom. Ráteszem a doboz tetejét, csak egy résnyire hagyom nyitva. Addig kelesztem, míg a doboz meg nem telik (kb. 3x-osra nő).

Ennek nagyobbik feléből készítettem 12 db túrósbélest muffinformában és a maradékból csináltam a kockát. Saccra 300 g liszt, 1 ek cukor, fél tk só, 10 ml olivaolaj, 3,5 dl víz lehetett (bocs). Amikor megkelt, négy részre osztottam és jó vékonyra nyújtottam. Az elsőt 15 dkg mák, 1dl (növényi) tej és két nagyon csapott ek cukorral megfőzött krémmel kentem meg. A másodikra hámozott almát szeleteltem, a harmadikra 15 dkg dió, 1dl (növényi) tej és két nagyon csapott ek cukorral megfőzött krémet kentem. A negyedikkel lefedtem és kb. 40 perc alatt zsemleszínűre sütöttem. Még melegen megkentem a tetejét baracklekvárral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése